BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

terhebad

Wednesday, October 6, 2010

aku bicara bulan dan bintang=kehidupan...

aku bicara bulan dan bintang..mereka menilai keindahanya...bagi mereka bulan tu cantik...
bulan tu menerangi gelapnya malam..
tapi bagi aku..bulan tu hodoh!
bulan hanya menumpang cahaya matahari untk menerangi malam..
bulan ibarat parasit..
bagi aku..bulan hanya lah 1 permukaan..
yang penuh dengan kawah..
bagi ku..bulan hipokrit..
kita hanya nampak keadaannya dari jauh..
dan ia sgt cantik!
tapi hakikatnya ialah sebaliknya...
bagi pasangan bercinta..bulan penuh sangat bermakna pada mereka..
ia melambangkan cinta mereka kononnya lah..
 tapi ta ker mereka perasan..yang bulan penuh hanya ada sekali sekala sahaja...?
dan..kadang2 bulan tak muncul pon tok melambangkan cinta kalian..
bulan sangat tak bermakna...

 kadang2...aku terpikir..kenapa mereka tak sanjungbintang..
kenapa bintang dipertikaikan kewujudannya..?
bagi aku..
bintang mendatangkan seribu makna dalam kehidupan kita...
bintang sentiasa bertaburan di langit..
untuk mewarnai malam  kita..
bintang jugalah yang membantu kita...
mengkaji cuaca hari berikutnya..
bintang melambangkan zodiak diri kita....tanpa bintang langit ta berseri..
tanpa bintang..bulan tak kan bererti...

BULAN DAN BINTANG=KEHIDUPAN!!
btol ker? btol ker kewujudan bulan dan bintang dikaitkan dengan kehidupan?
apa benarkah taburan bintang di langit melambangkan ragam manusia..
benarkah bulan beraksi sbg seseorang yang kita sayang..
tapi akhirnya kecundang dek kebodohonnya?
dan benarkah bentangan langit dan awan adalah tempat bulan dan bintang beraksi..
seperti manusia dan ragamnya berlakon di pentas dunia nya?
bulan yang tak muncul pada segenap malam..
samalah seperti seseorang yang kdg meluluh kan hati kita..
tak kira lah siapa...
parents,boyfren, or frens..

kadang2 aku pikir..semua uh memang btol...
yeah benar! exactly..
bulan...teringat kan aku kepada seseorg yg aku syg...yg aku cinta..aku sanjung..aku hormat..
mak,abah,..
mak abah aku!..
yeah mereka...
mereka yang kadang2 buat aku happy..n kdg2 buat aku down..
ibarat bulan yg kadang2 bersinar dan kadang hilang dr pandgn..
mak memang memahami aku..tp kadang2 aku yang kene memahami die..
aku kene memahaminya jika dia ada masalah..dan mangsa untuk die lepas marah adalah aku..
aku kene bebel..aku kene tengking..aku diam...
mak memg seorang isteri yang tabah..tapi disebalik ketabahan uh ada aku!
sbb apa? sebab mak pernah cakap..mak takkan tabah kalau tak der aku..
mak seorang yg cekal..tapi cekalnya aku kene menahannya seorang diri..
menahan dari tekanan hidup aku dan ditambah pula tekanan hidup mak aku..
mak seorang yang educated..tpi aku kene jadi lebih educated untuk memahaminya..
aku kene jadi lebih terpelajar untuk menutupi kekurang mak aku..
aku kene buktikan kat mak..aku boleh banggakan dia..dan bukan hanya menyusahkan dia..
ramai cakap..mak aku sporting...sebaliknya..aku kene jadi lebih sporting darinya..
aku kene jadi sporting tuk layan sikap nya yg tak menentu...
aku terpaksa berpura sporting apabila di herdik...aku hipokrit sebenarnya!
mak kuat!..tapi tanpa aku tunjuk..aku kene jadi lebih kuat dari aper yg die nampak..
sebb kekuatan mak akan jadi kurang jika aku turut sama lemah...
KENAPA?MENGAPA? aku cakap cam uh...
sebab..aku kenal ibuku...
masalah mak adalah masalah aku..
tapi masalah aku bukan masalah mak...
aku tak nak bebankan mak..
tapi,kadang2..mak buat aku rasa terbeban...
mak buat aku tertekan...
abah pon sama..
kenapa?
kenapa mak ngan abah buat aku macam ni...?

kawan..!
tuya,ihah,rina,mina,nik,ayu,san,irah,eton,mya,leyha...
mereka ibarat bintang yg menemani aku disamping bulan..
bintan2 ini telah menyerikan hidupku..
kehadran bintang2 ini..
aku berjaya menipu diri sendiri untuk menjadi seorang yang happy..
bintang2 ini..memberi aku satu insparasi baru dalam kehidupan..
aku berjaya menahan perasaan sebak aku bila bersama bintang2 ku...
bintang2 ku..
aku sayang kowang....!!

AINOL....maaf jika anda tidak tersenarai...
sebab saya tak tau nak jadikan awak ape,,,
sy ingat sy nak jadikan aawak pelangi yang cantik..
tapi tak boleyh...
sebb pelangi hanya ada masa hari ujan..
saya nak ibarat kan awak matahari...
yang menerangkan siang..
tetapi matahari membakar!..
tak sesuai untuk awak...
tapi lepas saya fikir2...
saya dah buat keputusan untuk tidak menyamai awak sbg aper2 yg ader di semesta..
sebab..
awak adalah syurga saya..
yang tak dapat saya nak gambarkan keindahannya..
yang tak dapat saya nak ungkapkan kegembirannya...
dan saya takkan kongsikan keindahan SYURGA saya ni kat sini..
bialah saya jer yang tau,...
betapa indahnya SYURGA SAYA..
betapa gembiranya saya bila bersama SYURGA saya...
biarlah kenangan SYURGA saya..
hanya saya jer yang tau..
bia saya simpan dalam hati..!!!
ILYSM..:)







0 comments: